Print with a variety of formats چاپ با انواع فرمتهای چاپی
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
انواع چاپ مستقیم روی پارچه از نظر نوع چاپ و جنس پارچه به چند دسته تقسیم میشود: چاپ پارچه یوویدر چاپ پارچه یووی از مرکب مخصوص یووی و دستگاه یووی رول یا فلت بد برای چاپ انواع طرح و تصاویر ساده یا سه بعدی روی هر جسم و سطحی استفاده میشود. این نوع چاپ به علت استفاده از اشعه یووی برای خشک کردن جوهر ماندگاری بسیار بالایی داشته و همچنین به روکش خاصی جهت چاپ نیاز ندارد و در برابر نور، رطوبت و الکل مقاوم است. اگر چاپ پارچه به صورت چند لایه زده شود حالت برجسته پیدا کرده و به آسانی با دست لمس میشود. چاپ پارچه یووی برای چاپ پارچه بوم، چاپ پارچه برای استفاده در لایت باکس، رومبلی، تابلوهای پشت نور، شید و بنر و ... کاربرد دارد.
چاپ پارچه سابلیمیشندر چاپ سابلیمیشن پارچه انواع طرح و تصاویر بدون محدودیت رنگ بر روی پارچه چاپ میگردد. چاپ حرارتی پارچه در دو نوع چاپ ترانسفر و چاپ مستقیم پارچه انجام میگیرد. از آنجایی که چاپ سابلیمیشن در برابر نور آفتاب مقاومت بالایی دارد و قابل شستشو است این نوع چاپ در تبلیغات و صنعت چاپ پارچه، پوشاک، مبلمان، هنری، ورزشی و ... کاربرد زیادی دارد. پارچه هایی با رنگ روشن و درصد بالای پلی استر برای چاپ سابلیمیشن مناسب تر است. چاپ پارچه پشت چسبدارچاپ پارچه پشت چسبدار با استفاده از دو دستگاه یووی رول و فلت بد با جوهرهای یووی، سالونت و اکوسالونت با کیفیت بالا و تنوع رنگ زیاد انجام میگیرد. در این نوع چاپ یک طرف پارچه چسبدار شده تا روی سطوح مختلف قابل چسباندن باشد. از آنجایی که این نوع چاپ قدرت چسبندگی بالایی دارد و همچنین در برابر عوامل محیطی مختلف مقاوم است از چاپ روی این پارچهها در طراحی و دکوراسیون داخلی، تزئین دیوار اتاق کودک، آشپزخانه، ساخت قاب عکس میتوان استفاده کرد.
نوشته شده در یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ساعت 5:44 همه چیز در رابطه با کارت ویزیتما دراین مقاله قصد داریم کلیه چیز در رابطه کارت ویزیت به شما فراگیری بدهیم . یک کارت ویزیت عالی یک ابزار مطلوب برای دادن داده ها شما به مشتریان میباشد همینطور یک منظره نو برای معرفی کسب عمل شما به مشتریان میباشد . یک کارت ویزیت عالی هیچ گاه نمی تواند جایگزین شبکه های مردمی جانور در اختیار ما بشود .
چاپ کارت ویزیت عالی سبب بسط اسم تجاری شما می شود که داده ها صحت را در رابطه شخصیت و کارتان و بصورت ماندگار در اختیار مشتریان قرار میدهد .
شما در صدر با یک کارت ویزیت کیفیت عالی و بهمراه پباده سازی سفارشی شده استارت فرمایید , که به شما قابلیت اساس گذاری یک کسب و فعالیت مطلوب را میدهد .
نوشته شده در یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ساعت 4:08 ادامه مطلب لایت باکس های فریم لس چیست؟لایت باکس های فریم لس ازنظر ظاهری تفاوت متعددی با لایت باکس های سابق داراهستند این تابلو لایت باکس ها جهت دستیابی به دستکم فریم پباده سازی شده اند به نحوی که تصویر به طور کامل به کناره های فریم پیوند می خورد . چاپ تصاویر در لایت باکس فریم لس بر روی پارچه های منحصربهفرد چاپ بک لیت انجام قبول میکند و فریملیت بده بستان تصویر در یکسری دقیقه فریملیت پذیر است . لایت باکس های فریم لس در بعدها سفارشی فریمل پباده سازی و ساخت می باشند هرچند سایز های بزرگتر ظاهری دیدنی خیس خواهند داشت .
پروفیل های آلومینیومی لایت باکس فریم لس در بعد ها 6 متر ارتفاع ایجاد شدهاست همینطور ضخامت این لایت باکس ها 7 . 5 سانتی متر یکطرفه و 12 سانتی متر دوطرفه هستند و فریملیت و امکان استعمال از لایت باکس های فریم لس تحت عنوان استند , دیواری و یا این که آویز از سقف موجود است .
نوشته شده در یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ساعت 17:12 ادامه مطلب کارت ویزیت چه محتوایی دارد؟کارت ویزیت ابزار زیاد عالی و کار کشته برای معرفی شما میباشد .
زمانی که شما کسب و کاری دارید می بایست از ابزارهای زیادی برای شناسایی خودتان به مشتریان استعمال کنید .
یک کدام از این ابزار ها به کارگیری از چاپ کارت ویزیت است . احتمالا دیدنی بنظر رسد بیان کنم بخش اعظمی از صاحبان کسب و امور
را چشم ام که چه بسا این ابزار دوچندان معمولی را نیز ندارند .
درحالتی که بخواهیم موفقیت و فروش خیر و خوبی در کسب و عمل مان باشد بایستی این ابزار ها را بخوبی استعمال نماییم .
به کارگیری از کارت ویزیت خویش آدابی دارااست که می بایست به آن اعتنا شود . چون درصورتیکه همین ابزار ظاهرا معمولی
در شرایطیکه با توجه مورد به کار گیری قرار نگیرد قادر است رفلکس منفی داشته باشد و اثرات معکوس بر کسب وکار ما داشته باشد .
نوشته شده در یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت 13:09 ادامه مطلب چاپ بک لایت چیست؟
چاپ تابلو بک لایت بر روی مدیاهایی انجام می شود که در تابلوهای بک لیت (نور از پشت) یا پشت چراغدار به کار میروند و اثر چاپ شده روی کاغذ بک لایت در یک قاب بک لایت از جنس آلومینیوم، پلکسی، چوب و ... قرار گرفته و برای زیباسازی و اثربخشی بیشتر با استفاده از یک نورپردازی خاص در معرض دید مخاطبین قرار می گیرد. در چاپ تابلوهای بک لایت، مدیا توسط یک منبع نور مانند مهتابی، لامپ کم مصرف و یا مجموعهای از لامپ ها (ال. ای. دی) به صورت اس ام دی و ... از پشت روشن میشود و در شب و روز دارای نور زیاد بوده همچنین تصاویر و متون روی آن به صورت واضح دیده میشوند. جنس مدیای چاپ بک لایت پارچه ای از فیلمهای کوتینگ شده و پوشش دار توسط مادهای مخصوص میباشد که نور را از خود عبور میدهند و سطح صاف و بدون بافت دارند و برای استفاده در پرینترهای جوهر افشان یا لیزری ساخته شدهاند. نور ساطع شده از منبع نور، تصویر عکس را روشن کرده و به سطح کار جلوهی بصری زیبایی، شبیه به نمایشگرهای تلویزیونی، می دهد. تابلوهای بک لایت به عنوان تابلوهای تبلیغاتی در رستورانها و فست فودها، دفاتر کار و غرفههای نمایشگاهی، در شرکت ها برای معرفی محصولات و لوگوی شرکت، در مطب پزشکان، داروخانهها و دفاتر کار مهندسین ، در منازل و محیط کار به عنوان دکوراسیون داخلی، همچنین مکان های پر تردد مثل سالن های فرودگاه، مترو، مراکز خرید، نمایشگاهها و همچنین در شکل آسمان مجازی کاربرد دارد. نوع چاپ تابلو بک لایت از نظر کیفیت، اندازه و ضخامت میتواند متفاوت باشد. این سبک از چاپها به شکلی صورت میگیرد که در برابر رطوبت ماندگاری بالایی داشته باشد. این ماندگاری با استفاده از لمینت و یا چاپ یووی چندین برابر شود. با استفاده از چاپ بک لایت روی استیکر و نصب روی شیشه به راحتی میتوان از نور خورشید به عنوان منبع پشت نور استفاده کرد. منبع: چاپ بک لایت
نوشته شده در سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ساعت 19:35 برچسب ها : چاپ بک لایت,چاپخانه بک لایت,بک لیت,بک لایت چیست,بک لایت پارچهای, طراحی کارت ویزیت همانند هر کار دیگری امروزه رایج شده است. اما خطاهای رایج ممکن است شما را ناکام بگذارد. فرض کنید شما یک مشتری هستید، یا یک طراح هستید و میخواهید یک کارت ویزیت را تا مرحله چاپ به پیش ببرید. اگر 7 نکته زیر را نمیدانید، لطفا کارت ویزیت طراحی نکنید. و هرگز برای چاپ به چاپخانه مراجعه نکنید! با در نظر گرفتن 7 نکته زیر در طراحی کارت ویزیت، برند خودتان را در ذهن مخاطبان خود حک کنید: 1- رنگ و سایز کارت ویزیتهر فایلی که چاپ میشود، کاغذ مخصوص یا سایز مشخصی برای برش دارد. کارت ویزیت هم از این امر مستثنی نیست. به طور معمول سایز استاندارد کارت ویزیت 9.5 در 5.5 و 4.5 در 8.5 سانتیمتر می باشد. اما این اطلاعات به تنهایی کافی نیست. بهتر است با چاپخانهای که کار میکنید، تماس بگیرید. مشاوران چاپخانه سایز مطلوب را به شما اطلاع میدهند. چنانچه طراحی کارت ویزیت را با فتوشاپ انجام میدهید. سایز 1039 در 697 پیکسل برای صفحه طراحی انتخاب کنید. قطعا این سایز استاندارد است و بر کیفیت کار نهایی تاثیرگذار خواهد بود. با این سایز، حتی حجم فایل نهایی شما خیلی سنگین نیز نمیشود. فراموش نکنید که میزان کیفیت فایل قابل ذخیره را نیز چک کنید. معمولا در فایلهای چاپی، میزان کیفیت را به 300 dpi تغییر میدهد. طراحان غیر حرفهای معمولا بین دو حالت «CMYK» و «RGB» تفاوتی را قائل نیستند. اما اگر دوست دارید یک طراح حرفهای کارت ویزیت باشید و کار نهایی شما حرفهای باشد، این دو حالت را بهتر بشناسید. نکته اینجاست که در طراحی فایل کارت ویزیت، باید از CMYK استفاده کنید، چون رنگ سفیدی که ما در طرح نیاز داریم را به کمک سفیدی کاغذ بدست میآوریم. در صورتی که در حالت RGB، رنگ سفید از ترکیب سه رنگ (سبز-آبی-قرمز) بدست میآید. از این رو، وقتی از حالت RGB استفاده کنیم، رنگ چاپ شده، چیزی نخواهد بود که شما انتظار داشتید!
2- تعیین محل برشممکن است بارها چاپ دیجیتال کارت ویزیت هایی را دیده باشید که نوشتهها دقیقا نزدیک محل برش هستند. این نشان دهنده بیسلیقه بودن طراح نیست. بلکه طراح یک نکته ساده را ندانسته است. اگر طراح هستید، یادتان باشد که شما کارت ویزیت را برای چاپ شدن طراحی میکنید، نه برای نمایش در کامپیوتر! پس بهتر است، زبان چاپخانه را بشناسیم. برای اینکه مطمئن شوید، طرح شما همانطوری چاپ میشود که انتظار دارید، 3 میلیمتر از محیط طرح را مثل رنگ زمینه خالی بگذارید. با رولرهای (Rulers) فتوشاپ این کار را میتوانید عملیاتی کنید. در این صورت خیال شما راحت است که میزان خطای دستگاه چاپ به طرح شما آسیبی نمیزند. 3- استفاده نکردن از حاشیهچیزی که یک کارت ویزیت نیاز ندارد، حاشیه است. لطفا در طراحی کارت ویزیت از حاشیه استفاده نکنید. در بسیاری از چاپخانهها و خصوصا دستگاههای چاپ در ایران، میزان خطا در برش محیط اطراف طرح، زیاد است. اگر حاشیهای در کار نباشد، خطای برش هرچقدر بیشتر باشد؛ طرح زیبا و با سلیقه به نظر میرسد. اما وجود یک حاشیه همه کار را خراب میکند. 4- استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیتانتخاب رنگ مورد استفاده در طراحی کارت ویزیت، نیاز به سلیقه طراح دارد. ولی در این مورد هم اصول طراحی کارت ویزیت را نباید به حاشیه راند. اولین اصل، استفاده از رنگهای موجود در لوگو است. رنگهای محدودی انتخاب کنید که متناسب با برند بوک شرکت یا کسب و کار مشتری باشد. اصل دو، به روانشناسی رنگها توجه کنید. رنگی انتخاب کنید که با حرف یا محتوایی که میزنید سنخیت داشته باشد. اصل سوم، تلاش کنید تناسب رنگ در طرح شما، متناسب با ذوق و انتظار خواننده باشد. برای مثال، هرگز رنگ صورتی با رنگ قرمز همنشینی ندارند! 5- متن شما باید خوانا باشدخیلی از کارت ویزیتها در ماموریتی که دارند شکست میخورند. کارت ویزیت حامل پیام مهمی است. در این تکه کاغذ کوچک آدرس و اطلاعات تماس نوشته میشود. خیلی از مشتریها، جوان نیستند. عینکی بودن و پیرچشمی نیز مشکل را دوچندان میکند. به همین سبب در خواندن اطلاعات ریز مشکل دارند. از این رو پیشنهاد میشود، شماره تلفن، آدرس ایمیل و اطلاعات تماس را به فونت خوانا و درشتی بنویسند. از دیگر عوامل بالقوه در ناخوانایی کارت ویزیت، استفاده از سایه، نیم سایه در نوشتهها هستند. که در بسیاری از موارد، بی کیفیت بودن دستگاه چاپ باعث میشود کار نهایی رضایتبخش نباشد. از این رو پیشنهاد میشود، از ترکیب رنگها برای برجسته کردن و چشمگیر بودن نوشتهها استفاده کنید. 6- محتوای یک کارت ویزیتآیا میدانید در یک کارت ویزیت چه اطلاعاتی باید نوشته شود؟ نام برند: نام فرد یا کسب و کاری که دوست دارید، مردم به آن نام شما را بشناسند. تخصص: حوزه کاری و یا تخصص خود را ذکر کنید. سعی کنید از یک کپی رایتر کمک بگیرید، تا برای شما یک اسلوگان یا جملهای کوتاه خلق کند. اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترینها هستند. دیگر اطلاعات: در کارت ویزیت میتوانید کارهای خلاقانهای انجام دهید. مثلا استفاده از QR کدها یکی از این کارهاست. اسکن کدهای QR کاربر را فورا به لینکی که مد نظر شماست، وصل میکند. 7- ذخیره فایل طراحی کارت ویزیتهمان طور که در ابتدا گفتیم، وظیفه یک طراح با تحویل فایل طرح تمام نمیشود. تا زمانی که چاپخانه از فایل دریافتی راضی نباشد، نتیجه کار نیز رضایت بخش نمیشود. چاپخانهها درخواستهای متفاوتی دارند، بعضیها فرمت PSD درخواست میکنند. برخی از آنها با فرمت JPG (JPEG) یا حتی PNG نیز کار میکنند. اما فرمت استانداردی که باید به چاپخانه تحویل دهیم کدام است؟ بهترین کیفیت همیشه فایل با فرمت Tiff است، بنابراین آن را با همین فرمت به چاپخانه تحویل دهید. چون این فرمت، با زبان دستگاه چاپ همخوانی دارد. بنابراین بیکیفیتیهای احتمالی در نسخههای JPG (JPEG) ,PNG وجود نخواهد داشت. اما اگر فکر میکنید که چاپخانه نسبت به طرح شما وفادار میماند و تغییراتی در آن ایجاد نمیکند، بهتر است فایل PSD را نیز به آنها تحویل دهید. با گذشت سالها، هنوز هم چاپخانهها با مشکلات رایج روبه رو هستند. امیدواریم ما توانسته باشیم به برخی از این خطاهای بالقوه پاسخ داده باشیم. اگر شما هم از اصول طراحی کارت ویزیت اطلاعات دارید، یا تجربهای دارید، حتما آن را با ما در میان بگذارید. منبع: طراحی کارت ویزیت
نوشته شده در سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت 15:14 برچسب ها : چاپ کارت ویزیت,طراحی کارت ویزیت,چاپخانه کارت ویزیت,رنگ کارت ویزیت,جنس کارت ویزیت,
چاپ استیکر یا چاپ وینیل متریالی نازک از جنس PVC است که پشت آن چسبدار می باشد و به علت ویژگیهای فراوانی از جمله ضد آب و قابل شستشو، مقاوم در برابر پارگی، نصب و جداسازی آسان، مقاوم در برابر نور و سایر عوامل محیطی و ... امروزه در انواع، ابعاد، طرح و رنگهای مختلف در چاپ داخلی و همچنین سطوح فضای بیرونی کاربرد فراوانی در صنعت تبلیغات برای نمایش لوگو و دیگر اطلاعات و خدمات فروش یک محصول بر روی دیوارها و سطوح شیشهای ویترینها و دیگر نقاط در نمایشگاهها، فروشگاهها، پاساژها و مراکز تجاری، کاربرد تزئینی در دکوراسیون فضاهای اداری و تجاری، غرفههای نمایشگاهی، اتاقهای نشیمن معابر پربازدید و همچنین فضاهای خصوصی خانه مثل تزئینات آشپزخانه اتاقخواب و... چاپ استیکر ماشین روی بدنه خودرو (اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی و ...) دارد. انواع چاپ استیکر استیکرها در انواع مختلفی به چاپ میرسند. اینکه چه استیکری و با چه نوع چاپی را انتخاب کنید کاملا به فضایی که میخواهید آن را نصب کنید بستگی دارد.
استیکر شیری یا همان وینیل زمینه سفید جنسی از پی وی سی (PVC) دارد که پشت آن جهت چسباندن روی سطوح مختلف اعم از چوب(MDF)، گچ، دیوار دارای رنگ و ... چسبدار شده و چون زمینه سفیدی دارد نور را از خود عبور نداده و فضای پشت آن دیده نمیشود و از یک طرف قابل دیده شدن است. استیکر شیری در دو نوع مات و براق تولید میشود. وینیل یا چاپ استیکر مات به علت زمینه سفیدی که داشته و نور را از خود عبور نمیدهد، فضای پشتی آن دیده نمیشود و همچنین در برابر رطوبت، نور و پاره شدن مقاوم بوده و نصب و جداسازی آن آسان است و چاپ روی آن و تبلیغات به وسیله آن با هزینه کمی انجام میگیرد.
استیکر شیشهای متریالی از جنس پی وی سی (PVC) است که پشت آن جهت چسباندن روی سطوح شیشهای یا سطوح دارای رنگ روشن چسبدار شده است و حالت ترنسپرنت یا بدون رنگ دارد و مثل شیشه، دید از هر دو طرف آن امکانپذیر است. بهتر است استیکر شیشهای برای سطوح رنگی استفاده نشود چرا که وضوح تصویر و خوانایی خود را از دست میدهد. استیکر شیشهای به دلیل این ویژگی بیشتر برای نصب بر روی شیشه و مکانهایی که رنگ و فضای پشت زمینه و دید از هر دو طرف اهمیت دارد به کار میرود. استیکر شیشهای در دو نوع مات و براق تولید میشود. وینیل یا چاپ استیکر شیشهای نور را از خود عبور می دهد، این نوع استیکر برای تبلیغات بک لایت و لایت باکس که نور را از پشت میگیرند نیز مناسب است. همچنین نوع خاص استیکر شیشهای به نام استیکر حروفی وجود دارد که در آن، متن یا طرح موردنظر از روی سطح وینیل به وسیله برش کاتر پلاتر بریده شده و بعد از برداشتن دیگر قسمتهای وینیل بر روی سطح مورد نظر باقی میماند.
استیکر شبرنگ به صورت بافت لانه زنبوری بوده که جنسی از پی وی سی (PVC)دارد و روی سطوح مختلف چوبی، گچی و ... چسبانده شده و در دو نوع مات و براق تولید میشود. چاپ استیکر شبرنگ بسیار خیره کننده بوده و جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد و به علت دارا بودن مزایای بسیار از جمله مقاومت در برابر عوامل محیطی و پاره شدن و قابلیت نصب و جداسازی آسان، قابلیت بازتاب نور و نیازمند نور کم برای دیده شدن و صرفه جویی در برق و ... کاربردهای متنوعی دارد. چاپ روی این نوع استیکر در انواع، ابعاد، طرح و رنگهای مختلف کاربردهای زیادی در تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار، مترو و ... در شب و محیطهای کم نور که سطح استیکر تنها با نور اتومبیل روشن میشود جهت نمایش محصولات و خدمات جدید و همچنین نصب استیکر بر روی در، دیوار، کف اتاقهای نشیمن، غرفههای نمایشگاهی، فروشگاهها، مراکز تجاری، استفاده در مکانهای کم نور یا بدون برق، کاربرد تزیینی در طراحی و دکوراسیون فضاهای اداری و تجاری و ... دارد.
استیکر مش به صورت شبکهای دارای سوراخهای ریز است که جنسی از پی وی سی (PVC) دارد و قابلیت پشت چسبدار بودن برای چسباندن روی سطوح مختلف اعم از چوب (MDF)، گچ، دیوارهای رنگ شده و ... را دارد و نور را از خود عبور داده تا فضای پشت آن دیده شود. استیکر مش در دو نوع مات و براق تولید میشود. چاپ استیکر مش به علت عبور نور از خود و دیده شدن فضای پشت آن برای نصب در طولانی مدت مناسب است زیرا موجب مختل شدن دید افراد نمیگردد و همچنین در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، نور خورشید و پارگی مقاوم بوده و نصب و جداسازی آن به راحتی انجام میگیرد همچنین چاپ روی آن و تبلیغات به وسیله آن دارای هزینه کم است.
منبع: چاپخانه خانه طراحان سام
نوشته شده در شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت 19:35 برچسب ها : چاپ استیکر,استیکر مش,استیکر تبلیغاتی,استیکر شبرنگ,استیکر شیشهای, تابلوهای لایت باکس یا بک لایت سازه هایی هستند که مدیای چاپ را در قالب یک باکس آلومینیوم، پلکسی گلاس، کامپوزیت، چوب و یا .... در معرض نمایش قرار می دهند. لایت باکس های تبلیغاتی بدون روشنایی و یا با روشنایی قابل استفاده و همچنین قابل ساخت در خانه طراحان سام می باشند توصیه ما به شما این است که برای چاپ تابلو تبلیغاتی با کیفیت حتما نکات و رویههای طراحی زیر را مطالعه کرده و آنها را در طراحی لایت باکس خود بکار بگیرید. ابعاد سازهاولین مرحله در طراحی لایت باکس ، انتخاب سازه یا قالب آن می باشد. قالب خود را در یکی از اندازههای زیر طراحی کنید، همچنین برای انجام این کار میتوانید قالبهای آماده شده را تهیه کرده و از آنها استفاده کنید. 1: اندازه سازه لایت باکس رومیزی(40*30) سانتیمتر، اندازه فایل چاپی(31*21) فایل خود را در اندازه 31×21 طراحی کنید. وضوح تصویرفایل طراحی لایت باکس شما باید حداقل تراکم پیکسلی 120 پیکسل بر اینچ و حداکثر 150 پیکسل بر اینچ داشته باشد. حالت رنگسیستم رنگی شما باید در حالت CMYK باشد تا در چاپ بهترین کیفیت رنگ را شاهد باشید. ابعاد بخش شیشه ایابعاد ارائه شده برای تابلو در بخش بالا، اندازه نهایی طرح میباشد. اما ابعاد محدوه چاپی شما در طول و عرض 9 سانتیمتر از ابعاد سازه شما کوچکتر است. یعنی از هر طرف به اندازه 4.5 سانتیمتر. ناحیه حاشیهبه بخشی در گوشههای لایت باکس می گویند که زمانی که محصول نهایی برش میخورد، تصویر و متن مورد نظرتان دست نخورده باقی بماند به این منظور همیشه باید برخی نواحی طرح خود را که ممکن است آسیب ببیند، از عناصر مهم خالی کنید و در عین حال رنگ پس زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا پس از برش بخشی از محصول بدون رنگ نباشد. نکات:- از قرار دادن حاشیه در کنارههای کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید. - از به کار بردن فونتهای کوچکتر از 10 پوینت خودداری کنید. - برای رنگ خط دور همه نوشتهها به ویژه نوشته های کوچکتر از 10 پوینت از یک رنگ استفاده کنید. فرمت فایل هافرمت های مرسوم در چاپ TIFF, PDF, JPEG می باشد که می توانید طراحی لایت باکس خود را در قالب این فرمت ها برای ما ارسال کنید. منبع: لایت باکس خانه طراحان سام
نوشته شده در چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت 11:37 برچسب ها : لایت باکس,ساخت لایت باکس,لایت باکس مگنتی,خانه طراحان سام, ۱- فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید: مراکز فروش کاغذ دیواری می توانند به شما در محاسبه قیمت چاپ کاغذ دیواری کمک کنند، اما در اینجا یک راه حل سریع برای محاسبه به شما آموزش داده خواهد شد، یک دفترچه یادداشت بردارید وارتفاع وعرض دیوار اتاق را اندازه بگیرید به عنوان مثال، دو دیوار 12 متر در 8 متر و دو دیوار دیگر 11 متر در 8 متر می باشند. 12x8=96, 12x8=96, 11x8=88, 11x8=88. 96+96+88+88 = 368 مساحت کل دیوار مورد نظر حالا شما با خودتان فکر می کنید، در مورد درب ها و پنجره ها، باید چه کنم؟ دیوارهایی که درو پنجره دارند متراژ در و پنجره از محاسبات کم می شود. برای اطمینان بیشتر از اینکه در حین نصب ، کاغذ دیواری شما کم نیاید و موجب وقفه در کار شما نگردد یک رول بیشتر محاسبه کنید چون فروشندگان موظف هستند رول های دست نخورده و باز نشده را از شما پس بگیرند. ۲- جاهایی از منزل را که می خواهید چاپ کاغذ دیواری شود باید کاملاً خالی از تجهیزات کنید یعنی تمام کلید و پریزها، دریچه های فلزی، میله های حوله، وهمچنین تمام وسایل روشنایی نصب شده روی دیوار را بردارید (ابتدا از قطع بودن برق اطمینان حاصل فرمایید) و برای اینکه پیچ و مهره های تجهیزات نصب روی دیوار را گم نکنید آنها را بعد از بازکردن در جایی مطمئن قرار دهید. ۳- دیوارها را قبل از چسباندن کاغذ دیواری باید آماده کنید چون کاغذ دیواری به دیوارهای کثیف و چرب و... به سختی چسبیده می شود. این کار را می توانید با استفاده ازپارچه مرطوب انجام دهید و همچنین با کارتک و کمی گچ سوراخ هایی که روی دیوار می باشند را بتونه کاری کنید. ۴- مشخص کنید که از کجا می خواهید نصب را شروع کنید، اولین تکه بیشترین اهمیت را دارد زیرا با نحوه ی نصب اولین کاغذ، تکلیف طرح و تنظیم تکه های بعدی تعیین می شود. به عنوان مثال، در یک اتاق خواب، مکان شروع کاغذ دیواری معمولا در گوشه پشت درب ورودی قرار دارد. به طور کلی، نصب را از یک دیوار مرکزی شروع نکنید. اگر تکه ی اول کاملا صاف قرار نگیرد، باقی تکه ها از تراز خارج خواهند شد و خطای اولیه بیشتر و بیشتر به چشم خواهد آمد. برای ایجاد یک تنظیم واقعا عمودی از شاغول یا تراز استفاده کنید. ۵- اندازه گیری های خود را انجام دهید: اولین قطعه خود را از سقف به کف اندازه گیری کنید. به طور معمول، در یک خانه با سقف ۸ فوت (2.4 متر)، اندازه گیری شما حدود 92 اینچ (233.7 سانتی متر) خواهد بود، زیرا اکثرخانه ها دارای قرنیز در پایین می باشند. رول موردنظر را بروی میز یا کف زمین باز کنید و جهت الگو به سمت بالا باشد همینطور اندازه ها را با سایز ورق ها را بررسی کنید تا اشتباه نشود. ۶-به وسیله یک شاه قول. برای اینکه مطمئن شوید کاغذ دیواری بصورت افقی در مسیر صاف قرار می گیرد با یک مداد خطوط صافی در کنج دیوار ها ایجاد کنید تا راهنمای شما در نصب و تنظیم طرح کاغذ دیواری باشد. از قلم جوهردار مثل روان نویس استفاده نکنید ، زیرا چسب کاغذ دیواری باعث می شود که جوهرپس بدهد و کاغذ دیواری را خراب کند. منبع: خانه طراحان سام
نوشته شده در سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت 13:31 برچسب ها : خانه طراحان سام,کاغذ دیواری,چاپ کاغذ دیواری,کاغذ دیواری سفارشی, تفاوت چاپ دیجیتال و افست در چیست؟اگر برای انجام خدمات چاپی خود به چاپخانه مراجعه کرده اید و بدنبال چاپ پوستر یا بروشور یا مواردی از این قبیل باشید، حتماً با این سوال که چاپ افست میخواهید یا چاپ دیجیتال مواجه شدهاید. این دو روش های امروز در صنعت چاپ هستند که هر کدام مزایا و معایبی مخصوص به خود را دارند. در این مقاله میخواهیم تفاوتهای این دو روش را با یکدیگر بررسی کنیم. چاپ افست چیست؟از این روش چاپ، برای چاپهای با تیراژ بالا استفاده میکنند. نمونه بارز آن، روزنامههاست. در این روش، نیاز است تا صفحاتی از جنس آلومنیوم ساخته شود، به این صفحات زینک گفته میشود. برای طرحهای رنگی، چهار زینک نیاز است. در دستگاه چاپ، رولهای کاغذ قرار میگیرند. وقتی رولهای کاغذ از محل زینک عبور میکنند، رنگ متناسب با طرح روی کاغذ نقش میاندازد. در چاپ افست میتوان از انواع کاغذها بهره برد. در این نوع چاپ، هزینهها برای تیراژهای بالا، پایین میآیند؛ یعنی تیراژهایی که بالاتر از ۱۰۰۰ عدد هستند. طبیعتاً برای چاپهای با تیراژ پایین نمیتوان از این روش استفاده کرد؛ زیرا تهیه زینکها برای تعداد پایین مقرون به صرفه نیست. از نظر زمان نیز چاپ افست خیلی زمانبر است؛ زیرا نیاز هست که قبل از انجام چاپ زینکها تهیه شوند. مزایای چاپ افستیکی از مزایایی که چاپ افست دارد این است که کیفیت چاپ در آن بسیار بالا است. همچنین در این مدل چاپ میتوان علاوه بر چهار رنگ از رنگهای دیگری نیز استفاده کرد. در روش افست دستگاه یک بار شروع به کار میکند و تا پایان نمیتوان موارد تعیین شده را تغییر داد.پس اگر میخواهید تعداد بالا چاپ بگیرید این روش برای شما مناسبتر است و هزینه کمتری دارد. در عین حال باید زمان را نیز در نظر بگیرید؛ چون در این روش چاپ نیاز به تهیه زینک است. با چاپ افست میتوانید روی کاغذهایی با جنسهای مختلف چاپ را انجام بدهید. همچنین اگر در طرحتان از رنگ خاصی استفاده کردهاید و برایتان اهمیت دارد که صددرصد همان رنگ چاپ شود، بهتر است از روش چاپ افست استفاده کنید. در چاپ افست قابلیت کنترل ترکیب رنگ و به دست آوردن کیفیت بالا وجود دارد. رنگهای خاص مانند رنگهای مسی، طلایی، نقرهای و غیره را میتوان در این روش با کیفیت بالا به دست آورد چاپ دیجیتال چیست؟نوع دوم برای چاپ، چاپ دیجیتال است. این نوع چاپ سختیهای چاپ افست را ندارد. در این روش، رنگها یکجا بر روی کاغذ منتقل میشوند. حتماً چاپگرهای خانگی جوهر افشان و لیزری را دیدهاید. سیستم کار این چاپگرها روش دیجیتال است که با روش افست فرق میکند. روش چاپ دیجیتال از نظر استفاده از رنگها قابلیتهای چاپ افست را ندارد؛ زیرا در این روش فقط از چهار رنگ استاندارد سیاه و سفید استفاده میشود. بنابراین اگر به دقت رنگی بالایی نیاز دارید، بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده نکنید. مزایای چاپ دیجیتالچاپ دیجیتال خانه طراحان سام سریعتر از چاپ افست است. از این چاپ برای تیراژهای پایین استفاده میکنند. در این روش ، نیازی به ساخته شدن زینک نیست و در نتیجه تعداد مشخصی برای قیمتگذاری ندارد. در این روش چاپ اگر بخواهید چاپ را متوقف کنید و تغییرات ایجاد کنید، امکان پذیر است. حتی میتوان یک طرح را در چند حالت مختلف با تعداد مشخص چاپ کرد. از روش چاپ دیجیتال نمیتوان برای چاپ روی کاغذهایی با جنسهای گوناگون استفاده کرد. چاپ دیجیتال به علت محدودیت رنگها کیفیت پایینتری دارد؛ زیرا این چاپ فقط از رنگهای استاندارد بهره میبرد. اگر تیراژ طرحی که میخواهید چاپ کنید بالاست، پیشنهاد میکنیم از این روش چاپ استفاده نکنید؛ زیرا هزینههای آن بیشتر از چاپ افست میشود. منبع: http://www.samdhprint.com
نوشته شده در شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت 13:27 برچسب ها : samdhprint,چاپخانه,چاپ دیجیتال,خانه طراحان سام,
آخرين مطالب ارسالي » همه چیز در رابطه با کارت ویزیت (یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۴:۰۸) » لایت باکس های فریم لس چیست؟ (یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۲) » کارت ویزیت چه محتوایی دارد؟ (یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۹) » معرفی چاپ بک لایت (سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۵) » چگونه کارت ویزیت خودمان را طراحی کنیم؟ (سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۴) » چاپ استیکر چیست؟ (شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۵) » برای طراحی لایت باکس باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ (چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۷) » آموزش نصب کاغذ دیواری (سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۱) » تفاوت اصلی چاپ دیجیتال با چاپ افست در چیست؟ (شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۷) » انواع لایت باکس و اندازه های آن (چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۲) » چاپ دیجیتال چیست؟ (شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۹) » چاپ و خدمات پس از آن چیست؟ (چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۹) » چاپ فوم برد با چه دستگاهی انجام میشود؟ (یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۰) » 4 دلیل چاپ بنر برای رشد سریع کسب و کار شما (دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۳) » لایت باکس چیست؟ (دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰) » بهترین اندازه برای تراکت های شما کدامند؟ (سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۴) » تاریخچه چاپ دیجیتال به چه زمانی برمیگردد؟ (شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۴) » انواع چاپ بروشور کدام است؟ (دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۹) » دلایل اصلی استفاده از چاپ دیجیتال چیست؟ (دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۴) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
تمامی حقوق مادی و معنوی اين وب سايت محفوظ و متعلق به گروه مدیریت و پشتیبانی آن می باشد. قدرت گرفته از : سرويس سايت ساز نیلی بلاگ |