چاپگر دیجیتال

چاپگر دیجیتال
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
درباره سايت


خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ استیکر,فلکس,چاپ کارت ویزیت,چاپ روی پارچه,چاپ تراکت,چاپ بنر,کاتالوگ,برش لیزر,چاپ کاغذ دیواری,سازه نمایشگاهی و دیگر خدمات چاپ مستقیم می باشد. شماره تماس : 87700017
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

امتیاز : نتيجه : مجموع 72 امتياز توسط 27 نفر

نوشته شده در دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ساعت 15:04
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 27 | لينك ثابت
برچسب ها : چاپ دیجیتال خانه طراحان سام,

امتیاز : نتيجه : مجموع 88 امتياز توسط 29 نفر

نوشته شده در دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ساعت 15:49
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 26 | لينك ثابت
برچسب ها : چاپ بروشور خانه طراحان سام,

تاریخچه چاپ دیجیتال

تاریخچه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ از قدمت کمتری برخوردار است یعنی درست زمانی که یوهانس گوتنبرگ، بازرگان آلمانی مطبوعاتی را ایجاد کرد که به واسطه آن تولید انبوه کتاب آغاز شد.

اولین چاپ های دیجیتال در اوایل دهه 1990 به بازار عرضه شدند. چاپ دیجیتال هر تصویر را مجموعه ای پیچیده از اعداد و فرمول های ریاضی در نظر میگیرد.

این تصاویر بعنوان یک ماتریس نقطه ای به نام پیکسل ذخیره می شوند، که به این فرآیند دیجیتال کردن گفته میشود.

در مرحله بعد تصاویر دیجیتالی شده برای کنترل رسوب جوهر، تونر یا قرار گرفتن در معرض انرژی الکترومغناطیسی برای تولید داده ها استفاده می شوند.

چاپ دیجیتال از یک سیستم مدیریت رنگ استفاده میکند که تصاویر را به همان میزان کیفیتی که دیده میشوند چاپ میکند.

اولین چاپ دیجیتال رنگی در جهان به نام "مجله ایندیگو" در سال 1993 شکل گرفت که یک شبه باعث تغییر در دنیای چاپ شد و مشتریان توانستند چاپی سریع، شخصی و با کیفیت بالا را از طریق اینترنت انتخاب کنند.نام دستگاه چاپ فشاری(printing press) ازشرکت "بنی لاندا" که در سال 1977 برای ایجاد سریعترین دستگاه فتوکپی در جهان تاسیس شده بود، گرفته شده است.

لاندا بعدها کشف کرد که جوهری که برای فتوکپی استفاده میشود جوهر چاپ دیجیتالی نامیده می شود که می تواند در چاپگرها مورد استفاده قرار گیرد.

جوهر چاپ دیجیتال از ذرات رنگی کوچک معلق در روغن مرسوم به نام ایزوپار استفاده می کند که می تواند توسط یک دیفرانسیل ولتاژ جذب یا دفع شود. جوهر یک لایه پلاستیکی نازک و صاف بر روی سطح کاغذ ایجاد می کند.

از زمان آغاز اولین چاپ دیجیتال، بازار همچنان به طور گسترده رشد داشته است و در سال 2010، بازار چاپ دیجیتال به ارزش 85.2 میلیارد دلار معادل بیش از 225 میلیارد نسخه چاپی داشته است و پیش بینی می شود که 18 درصد از کل چاپ ها در سال 2016 بوده است و این رشد چشمگیر در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت .

چاپ دیجیتال در همه جا در آینده خواهد بود. چاپ دیجیتال فقط برای چاپ تجاری استفاده نخواهد شد؛ برای چاپ و بسته بندی نیز استفاده می شود.

مطبوعات دیجیتال پس از بازار بسته بندی توسعه خواهند یافت و شخصی سازی بسته بندی در آینده بزرگ خواهد بود.

چاپ دیجیتال به هر دو کاربر در خانه و محل کسب و کار اجازه می دهد برای چاپ دیجیتال تصاویر از سیستم های کامپیوتری دسکتاپ استفاده کنند. استفاده آسان و کیفیت بهبود یافته چاپ دیجیتال را محبوب ساخته است.

در طول بیست سال گذشته، چاپگر دیجیتال بهبود یافته و تعداد و نوع جوهر پشتیبانی، جایگزین چاپ عکاسی رنگ نقره ای هالید گسترش یافته است.

در آینده، اطمینان از پایداری نسخه های تولید شده باید قیمت چاپ دیجیتال را جالب تر کند.

مطبوعات دیجیتالی نیز سریعتر تبدیل می شوند و برای رسیدگی به انواع چاپ بیشتر طراحی می شوند.

منبع : چاپ دیجیتال خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 79 امتياز توسط 27 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ساعت 14:24
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 31 | لينك ثابت
برچسب ها : تاریخچه چاپ دیجیتال,چاپ دیجیتال خانه طراحان سام,قیمت چاپ دیجیتال,

این سوالی است که ممکن است ذهن تمام موسساتی که برای اولین بار قصد چاپ تراکت را دارند به خود مشغول کند. عموما تراکت ها بر حسب موارد استفاده سایزهای متفاوتی را به خود می گیرند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت :

كاغذهای با سایز A7

ابعاد در نظر گرفته شده برای این سایز 105 در 74 میلی متر است. این سایز کوچکترین سایزی است که به شما در چاپ تراکت پیشنهاد می شود. با استفاده از این سایز از تراکت می توانید پیشنهادات مختلف خود را به گوش عموم برسانید. در هنگام طراحی این نوع تراکت باید همه چیز کوتاه و مختصر باشد چرا که فضای کافی برای نوشتن وجود ندارد.

كاغذهای با سایز A6

کاغذهای A6 همانند اندازه یک کارت پستال هستند. ابعاد این کاغذ 148 در 105 میلی متر است که به شما امکان ارائه پیام دلخواهتان را می دهد. از این کاغذ عموما برای اکثر چاپ تراکت ها استفاده می شود. چرا که علاوه بر داشتن فضای کافی، سبک و کوچک است. از این نوع کاغذ می توانید برای دادن پیشنهادات ویژه و یا اطلاع رسانی به مشتریان جدید استفاده کنید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

كاغذهای با سایز A5

A5 کاغذ دیگری است که مورد توجه بسیاری از کمپانی های و موسسات قرار می گیرد. چرا که با استفاده از فضای زیادی که در اختیار دارند می توانند پیام خود را به صورت کامل به عموم برسانند. این کاغذ در ابعاد 148 در 210 میلی متر به چاپ میرسد و یک راه موثر برای فروش کالا، در داخل نمایشگاه ها، قرار دادن درب منازل و کمپین های بازاریابی می باشد. این کاغذ بهترین گزینه برای تبلیغات است و پیشنهاد می کنیم آن را در بین لیست کارهای تبلیغاتی خود قرار دهید.

كاغذهای با سایز A4

کاغذ A4 شاید به نظر دارای فضای کافی و مناسب برای توضیحات مختلف باشد، اما چیزی که در مورد چاپ تراکت ها بسیار مهم است این است که مشتری بتواند آن را به راحتی با خود حمل کند. کاغذ های A4 عموما دارای ابعاد 297 در 210 میلی متر هستند و با اینکه دارای فضای کافی هستند اما شاید برای مشتریان چندان جالب نباشد. عموما از این سایز کاغذ برای توضیحات در مورد یک محصول استفاده می شود.

كاغذهای با سایز DL

این نوع از کاغذها 1/3 کاغذ های A4 و در ابعاد 210 در 99 می باشند. این کاغذ ها به راحتی در جیب جا می شوند و می توانید از آن ها در نمایشگاه های تجاری استفاده کنید.

کاغذ مربعي

کاغذهای مربعی نوعی متفاوت از کاغذهای مخصوص چاپ تراکت هستند. انتخاب این نوع از تراکت ها سلیقه ای است. ابعادی که این نوع تراکت ها دارند در سه نوع 140 در 140، 148 در 148، 210 در 210 میلی متر می باشد. استفاده از این نوع کاغذ باعث برجسته شدن تبلیغات شما خواهد شد. 

منبع: چاپ تراکت خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 95 امتياز توسط 31 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ساعت 15:34
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 30 | لينك ثابت
برچسب ها : چاپ تراکت خانه طراحان سام,

لایت باکس چیست؟

مطمئناً تا به حال لایت باکس های زیادی را در خیابان‎ها، رستوران‎ها، مجتمع‎های تجاری، مراکز خرید، مترو، داروخانه‎ها، گالری‎ها، کافه‎ها، فست‎فودها و خیلی جاهای دیگر که نیاز دارند خدمات یا محصولات خود را با جلب توجه بالا در معرض نمایش قرار دهند دیده‎اید. 

تابلو لایت باکس از جنس پارچه بک لایت، فلکسی فیس یا طلق‎های بک لایت می‎باشند همچنین منبع نور که در پشت تصویر قرار دارد باعث روشن شدن و وضوح بیشتر آن می‎شود. 

مزیت لایت باکس تبلیغاتی نسبت به بنر‎های تبلیغاتی ، منبع نوری است که از پشت تصویر(پوستر) به آن تابیده می‎شود و باعث می‎شود خدمات شما جذاب‎تر دیده شود. 

تکنولوژی UV به روزترین و جدیدترین متد چاپ لایت باکس در دنیا می‎باشد که با داشتن مقاومت بهتر در برابر تغییرات رنگ ناشی از نور آفتاب و کیفیت بسیار بالای چاپ هم فضاهای باز هم در فضاهای بسته برای کارهای تبلیغاتی استفاده می‎شود و همچنین در فضای مسقف به دلیل نوع نورپردازی داخل این قاب‎ها و کیفیت بسیار بالای چاپ در مواردی که نیاز به یک دکوراسیون داخلی متفاوت می‎باشد نیز می‎توان بهره گرفت. 

در ساخت لایت باکس تبلیغاتی طرح مورد نظر به هر شکلی که باب میل مشتری باشد تهیه می‎شود و سپس با استفاده از یک نور مخفی در پشت تصویر، طرح نمایان‎تر از قبل جلوه‎گری می‎کند. این طرح به شکلی نمایش داده می‎شود که گویی یک تلویزیون در برابر دیدگان شما روشن شده است.
لایت باکس های تبلیغاتی به صورت یک‎رو، دو‎رو و چهار‎طرفه ساخته می‎شوند و شما بسته به محیطی که برای نصب لایت باکس در نظر دارید می‎توانید مدل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

کاربرد لایت باکس

تابلو لایت باکس تبلیغاتی در رستوران‎ها، کافی‎شاپ‎ها، نمایشگاه‎های عکس، فست‎فودها، فروشگاه‎ها، مترو، فضای باز و بسته، منوی رستوران‎ها، نگارخانه‎ها، صندوق پذیرش در داروخانه‎ها، تابلو‎های راهنما و اماکن، تابلوی داخل شرکت‎ها، بازار موبایل، مغازه و سوپرمارکت‎ها، داخل سالن سینما، آرایشگاه‎ها، باشگاه‎های ورزشی، مراکز خرید، مطب پزشکان و هر جای دیگری که نیاز به تبلیغات و یا اطلاع‎رسانی داشته‎باشد مورد استفاده قرار میگیرد. 

کاربردهای لایت باکس
کاربردمکان استفاده
تبلیغات فروشگاه‎ها، مراکز تجاری، مراکز فرهنگی، فرودگاه‎ها، فضاهای عمومی، ترمینال‎ ها، متروها، نمایشگاه‎ها و ...
اطلاع رسانی مراکز آموزشی، مراکز درمانی، فرودگاه‎ها، آژانس‎های مسافرتی و ...
معرفی محصول و امور دکوراتیو سقف مجازی، آسمان مجازی، جداکننده)پارتیشن(، تابلوهای تزئینی و ...
معرفی محصول یا خدمات فروشگاه‎ها، داروخانه‎ها، دفاتر فروش و ... مجموعه‎های ورزشی، آموزشی، کلینیک‎ها و ...

مزایای لایت باکس ها

لایت باکس ها نقش مهمی در حوزه تبلیغات محیطی و بازاریابی دارند. یکی از بزرگ‎ترین امتیازات لایت باکس نسبت به رقیبانش، استفاده از منبع نوری است که از پشت به آن تابیده می‎شود و در محیط‎های تاریک و سایه مانند، جلب توجه خاصی دارد و می‎تواند بهترین گزینه برای تبلیغ خدمات و محصولات شما باشد. 

دقت در انتخاب سازه یکی از مهم‎ترین بخش‎های سفارش لایت باکس به شمار می‎رود زیرا عمر لایت باکس بیشتر از بنرهای تبلیغاتی است و می‎توان سازه‎ای را انتخاب کرد که قابلیت تعویض پارچه یا پوستر تبلیغاتی شما را دارد. 

از بیان این نکته نباید غافل شد که لایت باکس اگر به صورت حرفه‎ای تهیه شود می‎تواند به راحتی توجه‎ها را به خود جلب کند.

ساختار سازه لایت باکس فریم لس

سیستم نور لایت باکس ها پیش از این فلورسنت (مهتابی) بود، این سیستم نوردهی یک ضعف بزرگ برای لایت باکس ها به حساب می‎آمد. زیرا علاوه بر مصرف بالا، عمر کوتاهی داشته و همین‎طور پخش نور در سطح یکدست نبوده است. 

این روزها برای سیستم نوردهی لایت باکس ها از چراغ‎های اس‎ام‎دی SMD (همان ال‎ای‎دی LED) استفاده می‎شود. استفاده از این چراغ‎ها علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف برق، طول عمر منبع نور را بالاتر برده است. 

خانه طراحان سام با به کارگیری تکنیک‎های نوین و به روز دنیا توانسته نوردهی کاملا یکنواختی را در کل سطح لایت باکس ایجاد کند که این امر باعث شده ایرادات لایت باکس های قدیمی تر از قبیل نقاط سایه روشن و موج، به حداقل رسانده شود. 

همچنین با توجه به کیفیت مواد اولیه به کار رفته برای دوردوزی مدیای لایت باکس و دقت بالای ساخت آن، تعویض تصویر لایت باکس به راحتی هر چه تمام‎تر صورت می‎پذیرد. علاوه بر این، تکنیک‎های به‎کاررفته باعث شده تا تعمیرات احتمالی لایت باکس به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام شود. 

در نهایت با استفاده از آخرین نوآوری‎های به کار رفته در چاپ و ساخت سازه لایت باکس، همچنین ظرافت و دقت در مونتاژ، تولید محصولی با درجه کیفی و راندمان بسیار بالا در اختیار مشتریان محترم قرار می‎گیرد.

خانه طراحان سام با کار کارشناسی شده و مهندسی دقیق محصولی با کیفیت و متناسب با استانداردهای جهانی به بازار عرضه می‎کند که توانسته رضایت حداکثر مشتریان را جلب نماید.

انواع لایت باکس

لایت باکس ها به چند دسته تقسیم میشوند : 

1 - لایت باکس فریم لس آلومینیومی 
2 - لایت باکس اسنپ فریم 
3 - لایت باکس کریستالی 
4 - لایت باکس پارچه ای 
• لایت باکس پارچه ای یک طرفه 
• لایت باکس پارچه ای دو طرفه 
5 - لایت باکس برای محیط‎های باز همانطور که از نامش مشخص است برای فضاهای روباز مورد استفاده قرار می‎گیرد و ضخامت و اندازه آن نسبت به مدل کریستالی بیشتر است. مدیای چاپ بک لایت در لایت باکس ها (Light Box) و در شکل آسمان مجازی (Stretch Ceiling) نیز کاربرد فراوان دارد.

منبع: لایت باکس خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 95 امتياز توسط 33 نفر

نوشته شده در دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ساعت 16:30
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 22 | لينك ثابت
برچسب ها : لایت باکس,لایت باکس خانه طراحان سام,

فوم برد تخته شاسی با هسته ای از جنس پلی استایرن است که سبک، قابل برش، دارای استحکام و مقاوم در برابر رطوبت است. فوم برد برای قابگیری چاپ و نصب عکس، پوسترهای تبلیغاتی، ایجاد استندهای تبلیغاتی شکل دار و علائم گرافیکی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. 

چاپ فوم برد در اندازه‌های مختلف در دستگاه فلت بد، با کیفیت رنگ مطلوب و ماندگار انجام می‌شود. 

PVC فوم در ضخامت های مختلف 2 ، 3، 5، 8، 10و 16 میلی متر و در ابعاد 122*244 به شما این امکان را می دهد تا در مکان ها و کاربری های مختلف تنوع انتخاب و صرفه جویی در هزینه را داشته باشید. 

فوم برد دو پوششه با ضخامت های 5 و 10 میلی متر و در صفحات 100*140 ، 90*120 ، 100*70 قابل استفاده در ابعاد مختلف می باشد. 

دستگاه برش دیجیتال در خانه طراحان سام این امکان را ایجاد کرده است تا برش فوم برد در طرح های متنوع و مختلف صورت گیرد . 

 

ویژگی ها و مزایای فوم برد :

 

سطح صاف و یکدست فوم برد سبب شده است تا چاپ روی فوم برد جلوه ویژه ای پیدا کند . 

ورقه های فوم برد در عین سبکی بسیار مقاوم و با دوام بوده و از طول عمر بالایی نسبت به متریال های مشابه برخوردار است، همچنین چاپ uv روی فوم برد مقاوم در برابر آب و شستشو جوهر UV در معرض نور فرابنفش قرار می گیرد و بلافاصله از یک مایع به جامد با تبخیر بسیار کمی از حلال ها تبدیل می شود. 

بنابراین شما می توانید تقریبا هر چیزی که می خواهید با استفاده از جوهر های یو وی در خانه طراحان سام چاپ کنید. زمان خشک شدن سریعتر به معنی سرعت تولید بیشتر است که این مزیت خدمات خانه طراحان سام را متمایز کرده است. 

در چاپ مستقیم روی فوم برد به دلیل حذف دیگر متریال هایی که روی آن پرس میشود هزینه بسیار پایین آمده و سرعت چاپ و تولید محصول نهایی به شدت بالا رفته است.

منبع: چاپ فوم برد خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 50 امتياز توسط 19 نفر

نوشته شده در یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ساعت 19:40
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : چاپ فوم برد خانه طراحان سام,چاپ فوم برد,خانه طراحان سام,فوم برد چسبدار,

شرکت خانه طراحان سام آمادگی خود را جهت چاپ هر گونه بنر، فلکس، پارچه، کاغذ دیواری، استیکر، مش، سولیت، بک لایت، فتوگلاسه، گلاسه، عکس، ترنسپرنت، بوم، متالایز، پلات لمینت، شاسی، فوم برد، لیبل، کارت ویزیت، کارت دعوت، ست اداری، کاتالوگ، بروشور، پوستر، تگ، تراکت، بولتن، برش دیجیتال، حکاکی، ساخت تندیس، ساخت انواع سازه های تبلیغاتی و چاپ مستقیم روی اجسام سخت و انواع متریالها در ابعاد مختلف و با کیفیت عالی و همچنین پذیرش کلیه سفارشات در این موارد را اعلام می دارد.

امید است با توجه به توانمندی شرکت و حسن سابقه ی آن بتوانیم نظر مدیران محترم دفاتر فنی را در این رابطه در سطح مطلوب جلب نمائیم.

دستگاههای که خانه طراحان سام استفاده میکند به شرح زیر می باشد:

دارنده اولین نسل چاپ فضای باز، با کیفیتی بالاتر از ماشینهای چاپ فضای بسته با DPI 1440

دستگاه EPSON GS6000:

  • عدم وجود بوی نامطبوع پس از چاپ
  • چاپ بر روی فلکس، بنر، پارچه، لوردراپه، شید و مش های تبلیغاتی
  • چاپ بر روی پی وی سی، رول آپ و پاپ آپ بدون نیاز به لمینیت
  • چاپ بر روی بک لایت با گارانتی جوهر 3 ساله
  • چاپ بر روی استیکر و انواع کاغذهای دیواری با قابلیت شستشو
  • چاپ بر روی بوم جهت تابلوهای نقاشی
  • چاپ بر روی شبرنگ جهت علائم اخطار

دستگاه  JETI 5000&3300 :

اولین دارنده دستگاه عرض 5 متر در ایران و دارنده دو دستگاه چاپ JETI

چاپ روی متریالهای مختلفی مانند بنر، فلکس، مش، استیکر و ...

دستگاه KONIKAMINOLTALD-6500 :

  • ·        استفاده از تونر EA که باعث از بین رفتن خط روغن روی چاپ می شود
  • ·        چاپ تا گرماژ 300 گرم روی انواع کاغذ (گلاسه، کتان و ...)
  • ·        خروجی چاپ از نرم افزارهای گرافیکی و اتوکد تا ابعاد 33*48 cm
  • چاپ با سرعت 65 برگ در دقیقه و استفاده از ریپ حرفه ای PR6500
  • استفاده از سیستم  Color Management

دستگاه DUPLO DC-645

  • دستگاه برش و خط تا دیجیتال مجهز به سنسور CCD جهت تشخیص موقعیت چاپ
  • حداکثر کاغذ ورودی 65*32 از 100 گرم تا 350 گرم و مجهز به 4 برش روتاری در طول و امکان 15 برش 10 خط تا در عرض

دستگاه LAMINATING

در مجموعه خانه طراحان سام با انواع لمینت های سرد و گرم و در سه نوع مات، براق و بافت دار می توانید پوستر های خود را از لک و یا از بین رفتن محافظت نمائید.

لمینیت های فوق جهت مقاوم سازی در مقابل تاخوردگی، رنگ رفتگی و ... تا عرض 150 cm با امکان لمینیت تا ضخامت های مختلف و با طرح های مختلف می باشد.

همچنین این مجموعه با بهتر جلوه دادن مربوط به کار هنرمندان و مهندسان معمار و کاربران، نصب چاپ بر روی شاسی های متفاوت را انجام خواهد داد. همچنین شاسی هایی نظیر فوم برد، MDF3mm و شاسی 2cm را میتوان مورد استفاده قرار داد.

دستگاه EBA-550

  • دستگاه برش حرفه ای با قابلیت برنامه ریزی و قدرت و دقت بالا تا 2/0 میلی متر
  • دهنه کارگیر cm 52 بطول cm 57
  • مجهز به تشخیص لیزری محل فرود تیغ

دستگاه INDOOR PRINTING

مجموعه خانه طراحان سام با وجود دو دستگاه پلاتر HP5000 6 رنگ و با در اختیار داشتن انواع RIP های قدرتمند، وضوح تصویر و رنگ واقعی را برای شما به ارمغان می آورد. این دستگاهها در سایز 60 اینچ و 42 اینچ موجود می باشد و چاپ بر روی انواع کاغذها مانند: کتد، فتوگلاسه، بک لایت، بوم و ترانسپرنت را انجام خواهد داد.

منبع: چاپ دیجیتال در خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 44 امتياز توسط 13 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ساعت 18:39
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : چاپ دیجیتال در خانه طراحان سام,شرکت خانه طراحان سام,چاپخانه,

چاپ دیجیتال چیست

از دیرباز تاکنون، سیستم‌های چاپ تصاویر، تحولات زیادی داشته است. چاپ‌ سربی، فلزی، سنگی، ژلاتینی، افست، دیجیتال و غیره از انواع چاپ‌ محسوب می‌شوند. ما در این محتوا از خانه طراحان سام، قصد داریم درباره چاپ دیجیتال به عنوان یکی از جدید‌ترین تکنولوژی‌های چاپ، اطلاعاتی را ارائه کنیم. 

در دهه‌های گذشته برای چاپ تصاویر در تیراژ بالا از افست یا لیتوگرافی استفاده می‌شد؛ که از کیفیت و امکانات محدودی برخوردار بود؛ اما در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی، در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت چاپ، تغییرات اساسی ایجاد کرده است. 

چاپ دیجیتال، تازه‌ترین روش برای تبدیل تصاویر دیجیتال و با کیفیت به محصولات چاپی است. معمولا از این سیستم، برای تیراژ‌های پایین استفاده می‌شود. در ادامه به مزایای چاپ دیجیتال، کاربرد‌های آن، فرآیند، ابعاد و انواع چاپ دیجیتال می‌پردازیم. 

مزایای چاپ دیجیتال

• هزینه چاپ دیجیتال، در قیاس با چاپ افست بسیار زیاد است اما استفاده از سیستم دیجیتال، در تیراژ پایین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در این سیستم، هزینه چاپ هر صفحه ثابت بوده و با افزایش تعداد تغییر نمی‌کند.
• سرعت چاپ در سیستم دیجیتال بسیار زیاد است.
• در سیستم‌ افست امکان تغییر داده‌ها وجود نداشت اما در سیستم دیجیتال، شما می‌توانید به راحتی بخشی از داده‌ها را تغییر دهید.
• کار با دستگاه‌های قدیمی چاپ مانند افست، گراور و فلکسو به دلیل اینکه باید در هنگام چاپ، نسبت به کمرنگی یا پر رنگی تصاویر تصمیم‌گیری می‌شد دارای حساسیت بالایی بود. از این جهت کار با این دستگاه‌ها نیازمند استخدام یک اپراتور مجرب بود. درصورتی که کار با دستگاه چاپ دیجیتال، نیازمند توانایی و تجربه خاصی نیست. در چاپ دیجیتال تصمیم‌گیری درباره رنگ تصاویر در مرحله آماده‌سازی و قبل از چاپ صورت می‌گیرد که این مسئله سبب صرفه‌جویی در به کارگیری نیروی انسانی می‌شود.

در سیستم چاپ دیجیتال پرینتر مستقیما به رایانه متصل می‌شود و داده‌ها را مستقیما از رایانه دریافت کرده و چاپ می‌کند. چاپگر‌های لیزری و جوهر افشان جزء رایج‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال محسوب می‌شوند. در این سیستم تونر، به شکل یک لایه نازک روی سطح چاپی قرار می‌گیرد ولی در سطح چاپی نفوذ نمی‌کند. در مرحله بعد، با استفاده از مواد پوششی و با تابش اشعه UV یا فرآیند‌های حرارتی، اقدام به تثبیت رنگ‌ها می‌‌نمایند.

در چاپ دیجیتال سطح چاپی می‌تواند هریک از این موارد باشد: کاغذ، کنواس، کاغذ عکاسی، فوم برد، بوم، پارچه، چوب، شیشه و سنگ.

کاربرد‌های چاپ دیجیتال

• درگذشته برای چاپ تصاویر از واسطه‌های چاپی استفاده می‌شد و پس از شروع فرآیند چاپ، امکان تغییر در آن وجود نداشت. اما امروزه، در سیستم چاپ دیجیتال، این محمل‌ها حذف شده است. به همین سبب در چاپ هر نسخه، امکان تغییر اطلاعات درج ‌شده وجود دارد. با حذف محمل‌های چاپ، افزون بر هزینه، در زمان آماده‌سازی نیز صرفه‌جویی می‌شود.
• تهیه نمونه: در چاپ دیجیتال خبری از پلیت‌ها نیست. از آنجا که چاپگر‌ مستقیما داده‌ها را از رایانه، روی سطح چاپی منتقل می‌کند. این ویژگی، امکان کالیبراسیون یا درجه‌بندی چاپگر و تهیه یک نمونه برای متقاضی را ایجاد می‌کند.
• چاپ شخصی: همانطور که در موارد بالا ذکر شد چاپ دیجیتال امکان چاپ، در تیراژ محدود را برای متقاضی ایجاد می‌کند. به همین جهت این امکان برای متقاضی وجود دارد تا از سطوح چاپی متفاوت یا طرح‌های متفاوت درنسخ دیگر استفاده کند. به عنوان مثال برای سفارش کارت پرسنلی، می‌توان از طرح‌های متنوع یا سطوح چاپی متفاوت استفاده کرد.

فرآیند چاپ دیجیتال

فرآیند چاپ دیجیتال

اطلاعات مربوط به چاپ تصاویر، از طریق رایانه و در قالب یک رشته بیت به چاپگر ارسال می‌شود. در واقع پایه و اساس چاپ دیجیتال، یک تصویر شطرنجی یا اصطلاحا یک بیت مپ است؛ که داده‌ها را از طریق رایانه به چاپگر منتقل می‌کند.

ابعاد سطح چاپی در چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال براساس ابعاد به سه گونه متوسط، بزرگ و عریض تقسیم می‌شود.

چاپ دیجیتال متوسط (Medium Format): سفارشات مربوط به بروشور، عکس، کارت ویزیت، لیبل، کاتالوگ، لفاف‌های بسته‌بندی و چاپ روی سطوح مختلف در ابعاد ۳۳ × ۴۸ یا A3+ چاپ می‌شود. چاپ این سفارشات با چاپگر‌های لیزری، جوهرافشان و نوری انجام می‌شود.

چاپ‌ دیجیتال بزرگ (Large Format): پوستر‌ها و سفارشاتی که حداکثر دارای عرض ۱۵۰ سانتی‌متر می‌باشد و در فضا‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در ابعاد بزرگتر از A3+ تا عرض ۱۵۰ سانتی‌متر چاپ می‌شود. در چاپ این سفارشات، از چاپگر‌های دیجیتال نوری یا جوهرافشان و لیزری استفاده می‌شود.

چاپ دیجیتال عریض (Wide Format): سفارشاتی که در این ابعاد چاپ می‌شود عموما در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در سطح چاپی این سفارشات از موادی استفاده می‌شود که در مقابل عوامل محیطی مانند آب و نور خورشید مقاوم باشد. فرمت عریض، دارای حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر و حداکثر ۵۰۰ سانتی‌متر عرض است.

انواع چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال، به لحاظ روش تکنولوژی مورد استفاده به 7 دسته ذیل تقسیم می‌شود:

۱. روش چاپ دیجیتال نوری
۲. روش چاپ حرارتی
۳. روش تصعید رنگ
۴. روش چاپ
۵. روش چاپ جوهرافشان
۶. روش چاپ الکتروفوتوگرافی (جامد پودری، مایع)
۷. مارکر لیزری

۱. روش چاپ دیجیتال نوری

چاپ دیجیتال نوری

یکی از پرکاربردترین روش‌های چاپ دیجیتال می‌باشد. در این روش با استفاده از تابش نور، تصاویر را روی کاغذ‌های حساس به نور (کاغذ عکاسی) چاپ کرده و در مرحله بعد تثبیت می‌نمایند. کیفیت تصاویر در این روش، بسیار بالاست. یکی از مشکلات این روش، دو مرحله‌ای بودن آن می‌باشد. البته امروزه این مشکل، با وجود دستگا‌ه‌های اتوماتیک، حل شده است. در دهه‌های گذشته Photo Lab یا دستگا‌ه‌ دیجیتال نوری، جایگاه ویژه‌ای در لابراتوار‌های عکاسی دارا بود.

۲. روش چاپ حرارتی

در سیستم چاپ حرارتی، با ایجاد گرمای شدید به وسیله ماتریس‌های حرارتی یا لیزر و دیگر واکنش‌های شیمیایی، رنگ و تصویر را روی کاغذ‌های حساس به حرارت چاپ می‌کنند. از این روش برای چاپ تصاویر تک رنگ استفاده می‌شود. البته امروزه استفاده از این روش، تقریبا منسوخ شده است.

۳. روش تصعید رنگ

در واقع سیستم تصعید رنگ، شبیه روش حرارتی می‌باشد. در این سیستم، ابتدا رنگ‌ها روی سلفون قرار می‌گیرد و سپس با استفاده از پرتوهای رنگی مانند ماتریس‌های حرارتی رنگ‌ها، از روی سلفون بخار شده و روی کاغذ ثبت می‌شود. تصاویر چاپ شده به این روش، از کیفیت بالایی برخوردار است. در دهه‌های گذشته از این روش برای چاپ پوستر‌های تبلیغاتی استفاده می‌شد. قیمت پایین این دستگاه سبب ‌شده تا در بسیاری از لابراتوار‌های عکاسی از این چاپگر‌ استفاده شود. اما مواد مصرفی این دستگاه مانند سلفون‌های رنگی دارای قیمت بالایی است که سبب می‌شود استفاده از آن، مقرون به صرفه نباشد.

۴. روش چاپ

دستگاه‌‌های سیستم چاپ کاملا مشابه چاپگر‌های افست است و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده از محمل‌های چاپی می‌باشد. محمل‌ چاپی یا پلیت از ابتدا داخل این چاپگر‌ها تعبیه شده است. در این شیوه چاپ، داده‌ها به شکل یک فایل کامپیوتری از رایانه به چاپگر منتقل شده و کل پروسه چاپ به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود. این ماشین ‌آلات Direct Imaging نام دارد و به اختصار به نام DI شناخته می‌شود. استفاده از این روش برای چاپ صفحات در تیراژ بالا، برخلاف سایر سیستم‌های چاپ دیجیتال، بسیار مقرون به صرفه است. اما همچنان امکان چاپ اطلاعات متغیر در این سیستم وجود ندارد.

۵. روش چاپ جوهرافشان

در روش جوهرافشان، داده‌های دیجیتال به صورت مستقیم و به وسیله مرکب‌های مایع روی سطوح چاپی منتقل می‌شوند. در این سیستم چاپگر مرکب مایع را به صورت مستقیم از هد بر روی کاغذ انتقال می‌دهد. در سیستم جوهرافشان، به دلیل عدم استفاده از محمل میانی، تاثیر عوامل محیطی بر کیفیت چاپ به حداقل می‌رسد. نازل رنگ‌پاش این چاپگر، کاملا دیجیتالی بوده و فقط از دو فرمان مثبت و منفی به معنای پاشیدن یا نپاشیدن رنگ پیروی می‌کند. تنوع در ابعاد دستگاه‌های چاپی که از سیستم جوهرافشان پیروی می‌کنند از پرینتر‌های رومیزی آغاز و تا دستگاه‌های با عرض پنج متر را در برمی‌گیرد. مهمترین سیستم‌های چاپ دیجیتال، شامل سیستم جوهرافشان با امکان پاشیدن تونر براساس تقاضا (Drop on Demand) و پیوسته ((Continues tone می‌باشد. قطعا سیستم جوهرافشان، با کیفیت‌ترین، رایج‌ترین و اصیل‌ترین روش چاپ دیجیتال محسوب می‌شود.

۶. روش چاپ الکتروفتوگرافی ( مرکب جامد پودری، مایع)

چاپ الکتروفتوگرافی

سیستم الکتروفتوگرافی به دو نوع مرکب جامد پودری یا تونری و مایع یا دیجیتال مرکبی تقسیم می‌شود.

۱-۶. تونری: در این روش، از طریق شعاع نور لیزر، مرکب‌های پودری که تونر نام دارد باردار شده و با ذوب شدن این تونرها، تصاویر روی کاغذ نقش می‌بندد. سرعت چاپ تصاویر، در روش تونری بیشتر از روش جوهرافشان است. البته این روش، به دلیل وجود واسطه بین مخزن رنگ و سطح چاپی جزء تکنولوژی دیجیتال محسوب نمی‌شود. 

۲-۶. دیجیتال مرکبی: در این سیستم به جای استفاده از مرکب‌های پودری، از مرکب‌های رنگی مایع استفاده می‌شود. اما محدودیت‌های این چاپگر سبب شده تا کمتر مورد توجه قرار بگیرد. 

• یکی از این محدویت‌‌ها فناوری‌ پیچیده به کار رفته در این دستگاه است که تا سالها فقط در اختیار شرکت Indigo بود. 
• دومین محدودیت این چاپگر، ابعاد سطح چاپی است که تنها ابعاد ارائه شده در این دستگاه، سطح چاپی A3 می‌باشد. 
• سومین مورد قیمت بالای این چاپگر است.

۷. روش چاپ مارکر لیزری

این روش، بیشتر در صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش به وسیله اشعه لیزر و با ایجاد حرارت و سوزاندن، تصاویر مورد نظر را روی محصول درج می‌کنند.

امیدواریم با مطالعه این مطلب، توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره چاپ دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم.

منبع: چاپخانه خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 13 امتياز توسط 4 نفر

نوشته شده در شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ساعت 15:59
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 11 | لينك ثابت
برچسب ها : چاپ دیجیتال,خانه طراحان سام,چاپخانه دیجیتال,
 

ساخت لایت باکس

تابلو‎ لایت باکس از جنس پارچه بک لایت، فلکسی فیس یا طلق‎های بک لایت می‎باشند همچنین منبع نور که در پشت تصویر قرار دارد باعث روشن شدن و وضوح بیشتر آن می‎شود.

انواع لایت باکس در خانه طراحان سام به شرح زیر می باشد:

لایت باکس دیواری

ضخامت قاب این لایت باکس ها 4.5 و 7.5 سانتی متر است و نور اس ام دی لنزی در طرفین سازه قرار می گیرد و به همین دلیل از قیمت پایین تری نسبت به نوع نور کف برخوردار است.

لایت باکس دیواری را به راحتی می توان با پیچ و یا قلاب تعبیه شده در آن به دیوار نصب کرد.

لایت باکس آویز

ضخامت قاب این لایت باکس ها 4.5 و 7.5 سانتی متر است و نور اس ام دی لنزی در کف سازه قرار می گیرد. ظرافت ضخامت لایت باکس 4.5 سبب تنوع کاربردی آن شده است.

لایت باکس آویز را به راحتی می توان با قلاب تعبیه شده در بالای آن از هر سطحی آویزان کرد.

لایت باکس ایستاده

ضخامت قاب این لایت باکس ها 4.5 سانتی متر است و نور اس ام دی لنزی در کف سازه قرار می گیرد. ظرافت ضخامت لایت باکس 4.5 سبب تنوع کاربردی آن شده است.

منبع: http://www.samdhprint.com/%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3.html


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ساعت 20:42
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 4 | لينك ثابت
برچسب ها : لایت باکس,ساخت لایت باکس,لایت باکس دیواری,لایت باکس آویز,تابلو لایت باکس,خانه طراحان سام,

تفاوت چاپ دیجیتال و افست در چیست؟

اگر برای انجام خدمات چاپی خود به چاپخانه مراجعه کرده اید و بدنبال چاپ پوستر یا بروشور یا مواردی از این قبیل باشید، حتماً با این سوال که چاپ افست می‌خواهید یا چاپ دیجیتال مواجه شده‌اید.

این دو روش های امروز در صنعت چاپ هستند که هر کدام مزایا و معایبی مخصوص به خود را دارند. در این مقاله می‌خواهیم تفاوتهای این دو روش را با یکدیگر بررسی کنیم.

چاپ افست چیست؟

از این روش چاپ، برای چاپ‌های با تیراژ بالا استفاده می‌کنند. نمونه بارز آن، روزنامه‌هاست. در این روش، نیاز است تا صفحاتی از جنس آلومنیوم ساخته شود، به این صفحات زینک گفته می‌شود. برای طرح‌های رنگی، چهار زینک نیاز است. در دستگاه چاپ، رول‌های کاغذ قرار می‌گیرند. وقتی رول‌های کاغذ از محل زینک عبور می‌کنند، رنگ متناسب با طرح روی کاغذ نقش می‌اندازد.

در چاپ افست می‌توان از انواع کاغذها بهره برد. در این نوع چاپ، هزینه‌ها برای تیراژهای بالا، پایین می‌آیند؛ یعنی  تیراژهایی که بالاتر از ۱۰۰۰ عدد هستند. طبیعتاً برای چاپ‌های با تیراژ پایین نمی‌توان از این روش استفاده کرد؛ زیرا تهیه زینک‌ها برای تعداد پایین مقرون به صرفه نیست. از نظر زمان نیز چاپ افست خیلی زمان‌بر است؛ زیرا نیاز هست که قبل از انجام چاپ زینک‌ها تهیه شوند.

مزایای چاپ افست

یکی از مزایایی که چاپ افست دارد این است که کیفیت چاپ در آن بسیار بالا است. همچنین در این مدل چاپ می‌توان علاوه بر چهار رنگ از رنگ‌های دیگری نیز استفاده کرد.

در روش افست دستگاه یک بار شروع به کار می‌کند و تا پایان نمی‌توان موارد تعیین شده را تغییر داد.پس اگر می‌خواهید تعداد بالا چاپ بگیرید  این روش برای شما مناسب‌تر است و هزینه کمتری دارد. 

در عین حال باید زمان را نیز در نظر بگیرید؛ چون در این روش چاپ نیاز به تهیه زینک است. با چاپ افست می‌توانید روی کاغذهایی با جنس‌های مختلف چاپ را انجام بدهید. همچنین اگر در طرح‌تان از رنگ خاصی استفاده کرده‌اید و برایتان اهمیت دارد که صد‌در‌صد همان رنگ چاپ شود، بهتر است از روش چاپ افست استفاده کنید. در چاپ افست قابلیت کنترل ترکیب رنگ و به دست آوردن کیفیت بالا وجود دارد. رنگ‌های خاص مانند رنگ‌های مسی، طلایی، نقره‌ای و غیره را می‌توان در این روش با کیفیت بالا به دست آورد

چاپ دیجیتال چیست؟

نوع دوم برای چاپ، چاپ دیجیتال است. این نوع چاپ سختی‌های چاپ افست را ندارد. در این روش، رنگ‌ها یکجا بر روی کاغذ منتقل می‌شوند.

حتماً چاپگرهای خانگی جوهر افشان و لیزری را دیده‌اید. سیستم کار این چاپگرها روش دیجیتال است که با روش افست فرق می‌کند.

روش چاپ دیجیتال از نظر استفاده از رنگها قابلیت‌های چاپ افست را ندارد؛ زیرا در این روش فقط از چهار رنگ استاندارد سیاه و سفید استفاده می‌شود. بنابراین اگر به دقت رنگی بالایی نیاز دارید، بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده نکنید.

مزایای چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال خانه طراحان سام سریع‌تر از چاپ افست است. از این چاپ برای تیراژهای پایین استفاده می‌کنند. در این روش ، نیازی به ساخته شدن زینک نیست و در نتیجه تعداد مشخصی برای قیمت‌گذاری ندارد.

 در این روش چاپ اگر بخواهید چاپ را متوقف کنید و تغییرات ایجاد کنید، امکان پذیر است. حتی می‌توان یک طرح را در چند حالت مختلف با تعداد مشخص چاپ کرد.

از روش چاپ دیجیتال نمی‌توان برای چاپ روی کاغذهایی با جنسهای گوناگون استفاده کرد. چاپ دیجیتال به علت محدودیت رنگها کیفیت پایین‌تری دارد؛ زیرا این چاپ فقط از رنگ‌های استاندارد بهره می‌برد. اگر تیراژ طرحی که می‌خواهید چاپ کنید بالاست، پیشنهاد می‌کنیم از این روش چاپ استفاده نکنید؛ زیرا هزینه‌های آن بیشتر از چاپ افست می‌شود.

منبع: http://www.samdhprint.com


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت 13:27
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 5 | لينك ثابت
برچسب ها : samdhprint,چاپخانه,چاپ دیجیتال,خانه طراحان سام,

نصب کاغذ دیواری

۱- فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید: مراکز فروش کاغذ دیواری می توانند به شما در محاسبه قیمت چاپ کاغذ دیواری کمک کنند، اما در اینجا یک راه حل سریع برای محاسبه به شما آموزش داده خواهد شد، یک دفترچه یادداشت بردارید وارتفاع وعرض دیوار اتاق را اندازه بگیرید به عنوان مثال، دو دیوار 12 متر در 8 متر و دو دیوار دیگر 11 متر در 8 متر می باشند.

12x8=96, 12x8=96, 11x8=88, 11x8=88. 96+96+88+88 = 368 مساحت کل دیوار مورد نظر

حالا شما با خودتان فکر می کنید، در مورد درب ها و پنجره ها، باید چه کنم؟ دیوارهایی که درو پنجره دارند متراژ در و پنجره از محاسبات کم می شود. برای اطمینان بیشتر از اینکه در حین نصب ، کاغذ دیواری شما کم نیاید و موجب وقفه در کار شما نگردد یک رول بیشتر محاسبه کنید چون فروشندگان موظف هستند رول های دست نخورده و باز نشده را از شما پس بگیرند.

آموزش نصب کاغذ دیواری

۲- جاهایی از منزل را که می خواهید چاپ کاغذ دیواری شود باید کاملاً خالی از تجهیزات کنید یعنی تمام کلید و پریزها، دریچه های فلزی، میله های حوله، وهمچنین تمام وسایل روشنایی نصب شده روی دیوار را بردارید (ابتدا از قطع بودن برق اطمینان حاصل فرمایید) و برای اینکه پیچ و مهره های تجهیزات نصب روی دیوار را گم نکنید آنها را بعد از بازکردن در جایی مطمئن قرار دهید.

روش نصب کاغذ دیواری

۳- دیوارها را قبل از چسباندن کاغذ دیواری باید آماده کنید چون کاغذ دیواری به دیوارهای کثیف و چرب و... به سختی چسبیده می شود. این کار را می توانید با استفاده ازپارچه مرطوب انجام دهید و همچنین با کارتک و کمی گچ سوراخ هایی که روی دیوار می باشند را بتونه کاری کنید.
اگر روی دیوارتان از قبل کاغذ دیواری چسبیده بود روی آن دوباره نصب نکنید.

شیوه نصب کاغذ دیواری

۴- مشخص کنید که از کجا می خواهید نصب را شروع کنید، اولین تکه بیشترین اهمیت را دارد زیرا با نحوه ی نصب اولین کاغذ، تکلیف طرح و تنظیم تکه های بعدی تعیین می شود. به عنوان مثال، در یک اتاق خواب، مکان شروع کاغذ دیواری معمولا در گوشه پشت درب ورودی قرار دارد. به طور کلی، نصب را از یک دیوار مرکزی شروع نکنید. اگر تکه ی اول کاملا صاف قرار نگیرد، باقی تکه ها از تراز خارج خواهند شد و خطای اولیه بیشتر و بیشتر به چشم خواهد آمد. برای ایجاد یک تنظیم واقعا عمودی از شاغول یا تراز استفاده کنید.

نحوه نصب کاغذ دیواری

۵- اندازه گیری های خود را انجام دهید: اولین قطعه خود را از سقف به کف اندازه گیری کنید. به طور معمول، در یک خانه با سقف ۸ فوت (2.4 متر)، اندازه گیری شما حدود 92 اینچ (233.7 سانتی متر) خواهد بود، زیرا اکثرخانه ها دارای قرنیز در پایین می باشند. رول موردنظر را بروی میز یا کف زمین باز کنید و جهت الگو به سمت بالا باشد همینطور اندازه ها را با سایز ورق ها را بررسی کنید تا اشتباه نشود.

چاپ و نصب کاغذ دیواری

۶-به وسیله یک شاه قول. برای اینکه مطمئن شوید کاغذ دیواری بصورت افقی در مسیر صاف قرار می گیرد با یک مداد خطوط صافی در کنج دیوار ها ایجاد کنید تا راهنمای شما در نصب و تنظیم طرح کاغذ دیواری باشد. از قلم جوهردار مثل روان نویس استفاده نکنید ، زیرا چسب کاغذ دیواری باعث می شود که جوهرپس بدهد و کاغذ دیواری را خراب کند.

منبع: خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت 13:31
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 4 | لينك ثابت
برچسب ها : خانه طراحان سام,کاغذ دیواری,چاپ کاغذ دیواری,کاغذ دیواری سفارشی,

تابلوهای لایت باکس یا بک لایت سازه هایی هستند که مدیای چاپ را در قالب یک باکس آلومینیوم، پلکسی گلاس، کامپوزیت، چوب و یا .... در معرض نمایش قرار می دهند. لایت باکس های تبلیغاتی بدون روشنایی و یا با روشنایی قابل استفاده و همچنین قابل ساخت در خانه طراحان سام می باشند توصیه ما به شما این است که برای چاپ تابلو تبلیغاتی با کیفیت حتما نکات و رویه‌های طراحی زیر را مطالعه کرده و آن‌ها را در طراحی لایت باکس خود بکار بگیرید.

ابعاد سازه

اولین مرحله در طراحی لایت باکس ، انتخاب سازه یا قالب آن می باشد. قالب خود را در یکی از اندازه‌های زیر طراحی کنید، همچنین برای انجام این کار می‌توانید قالب‌های آماده شده را تهیه کرده و از آنها استفاده کنید. 

1: اندازه سازه لایت باکس رومیزی(40*30) سانتی‌متر، اندازه فایل چاپی(31*21) فایل خود را در اندازه 31×21 طراحی کنید.
2: اندازه سازه لایت باکس ایکس(60*45) سانتی متر، اندازه فایل چاپی(51*36) فایل خود را در اندازه 51×36 طراحی کنید.
3: اندازه سازه لایت باکس ایکس(90*60) سانتی متر، اندازه فایل چاپی(81*51) فایل خود را در اندازه 81×51 طراحی کنید.
4: اندازه سازه لایت باکس ایکس(120*80) سانتی‌متر، اندازه فایل چاپی(111*71) فایل خود را در اندازه 111×71 طراحی کنید.

وضوح تصویر

 فایل طراحی لایت باکس شما باید حداقل تراکم پیکسلی 120 پیکسل بر اینچ و حداکثر 150 پیکسل بر اینچ داشته باشد.

حالت رنگ

سیستم رنگی شما باید در حالت CMYK باشد تا در چاپ بهترین کیفیت رنگ را شاهد باشید.  

ابعاد بخش شیشه ای

ابعاد ارائه شده برای تابلو در بخش بالا، اندازه نهایی طرح می‌باشد. اما ابعاد محدوه چاپی شما در طول و عرض 9 سانتی‌متر از ابعاد سازه شما کوچکتر است. یعنی از هر طرف به اندازه 4.5 سانتی‌متر.

ناحیه حاشیه

 به‌ بخشی در گوشه‌های لایت باکس می گویند که زمانی که محصول نهایی برش می‌خورد، تصویر و متن مورد نظرتان دست نخورده باقی بماند به این منظور همیشه باید برخی نواحی طرح خود را که ممکن است آسیب ببیند، از عناصر مهم خالی کنید و در عین حال رنگ پس زمینه را از هر طرف تا انتهای فایل ادامه دهید تا پس از برش بخشی از محصول بدون رنگ نباشد.

نکات:

- از قرار دادن حاشیه در کناره‌های کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید.

- از به کار بردن فونت‌های کوچکتر از 10 پوینت خودداری کنید. 

- برای رنگ خط دور همه نوشته‌ها به ویژه نوشته های کوچکتر از 10 پوینت از یک رنگ استفاده کنید.

فرمت فایل ها

فرمت های مرسوم در چاپ TIFF, PDF, JPEG می باشد که می توانید طراحی لایت باکس خود را در قالب این فرمت ها برای ما ارسال کنید. 

منبع: لایت باکس خانه طراحان سام


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت 11:37
توسط علی مرادی | تعداد بازديد : 0 | لينك ثابت
برچسب ها : لایت باکس,ساخت لایت باکس,لایت باکس مگنتی,خانه طراحان سام,
آخرين مطالب ارسالي
» چاپ استیکر چیست؟ (شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۵)
» برای طراحی لایت باکس باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ (چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۷)
» آموزش نصب کاغذ دیواری (سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۱)
» تفاوت اصلی چاپ دیجیتال با چاپ افست در چیست؟ (شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۷)
» انواع لایت باکس و اندازه های آن (چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۲)
» چاپ دیجیتال چیست؟ (شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۹)
» چاپ و خدمات پس از آن چیست؟ (چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۹)
» چاپ فوم برد با چه دستگاهی انجام میشود؟ (یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۰)
» 4 دلیل چاپ بنر برای رشد سریع کسب و کار شما (دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۳)
» لایت باکس چیست؟ (دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰)
» بهترین اندازه برای تراکت های شما کدامند؟ (سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۴)
» تاریخچه چاپ دیجیتال به چه زمانی برمیگردد؟ (شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۴)
» انواع چاپ بروشور کدام است؟ (دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۹)
» دلایل اصلی استفاده از چاپ دیجیتال چیست؟ (دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۴)
» مزایای چاپ کاغذ دیواری نسبت به رنگ چیست؟ (چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۴)
» نکاتی که قبل از چاپ کارت ویزیت باید بدانید (شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۲)

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
نويسندگان
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
» بازديد امروز : 5
» بازديد ديرور : 0
» بازديد ماه گذشته : 94
» بازديد سال گذشته : 681
» كل بازديد : 2429

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 17
» مجموع نظرات : 1
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 34.238.194.166
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
خرید گیفت کارت
آموزش آشپزی ایرانی
Tobacco
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
خرید یخچال ال جی
کولرگازی